2017-03-31

,

Kaip mesti rūkyti - kieto rūkaliaus patirtis


Sulamdytas cigarečių pakelis

Štai aš čia eilinį kartą lamdau savo cigarečių pakelį. Viskas, daugiau nerūkysiu! - viduje rėkte rėkiau ir buvau stipriai, kaip monolitas, įsitikinęs, kad daugiau to nedarysiu. - Nenoriu, nereikia, gana! Ir ką? Padėjo? Žinoma, kad ne.  Po kelių valandų užėjo toks didelis noras parūkyti, kad sprogo visos mano monolitinės apsaugos ir niekas pasaulyje negalėjo manęs sulaikyti nuo bėgimo į parduotuvę. Viskas - naujas pakelis, dūmas ir eilinis nusivylimas savimi...

O kiek kartų mesti rūkyti bandžiau per Naujus. Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad iš 20 su viršum rūkymo metų, nebuvo nei vienų Naujų metų per kuriuos bet jau apie tai nebūčiau pagalvojęs.

Ankstyvoje jaunystėje, kai buvau 20 - ties su trupučiu kelis kartus buvau metęs rūkyti. Nerūkiau, pamenu ir pusmetį ir metus ir mesti nebuvo sunku. O dabar kažkokia klampynė. Tiksliau, kaip vėliau išsiaiškinau, didelė, didelė priklausomybė.  Taip, taip - aš esu priklausomas ir kaip visi rūkaliai rūkydamas į tai nekreipiau dėmesio.

Tad pradžioje noriu aš to ar nenoriu, bet turiu pripažinti, kad esu nuo rūkymo priklausomas žmogus. Šį faktą labai svarbu ne tik pripažinti, bet ir suprasti, pažinti. O jei jau esu priklausomas, tai ir mesti rūkyti turiu, ne kaip eilinis, o kaip priklausomybę (sveikatos sutrikimą) turintis pilietis. Norėdamas nerūkyti, kaip sergantis žmogus turiu laikytis tam tikro rėžimo, tvarkos ir taisyklių.

Mano rūkymo metimo planas:

1 - Noras mesti rūkyti
Pradžioje turi būti didelis, didelis vidinis noras mesti rūkyti. Visam laikui, be minčių kada nors vėl rūkyti.

2 - Dviems lengviau, nei vienam
Rekomenduoju susirasti draugą, pažįstamą rūkalių, kuris taip pat nori mesti rūkyti. Pradėkite kartu, tą pačią dieną. Šiuo atveju gerai veikia principas: aha, jis gali, tai ir aš sugebėsiu, jis ištvėrė - ištversiu ir aš.
Garantuoju, kai susitiksite ar kalbėsite telefonu rūkymas bus pagrindinė ir mėgstamiausia jūsų pokalbio tema. Negailėkite vienas kitam palaikymo žodžių. Dalinkitės savo patirtimi. Tai labai padeda.

Jei neturite, nerandate draugo remkitės į mane. Aš jus palaikau ir labai, labai džiaugiuosi jūsų sprendimu! Galite šio įrašo komentaruose dalintis savo patirtimi, tai padės ir jums, ir tiems kurie dar tik bandys mesti rūkyti.

3 - Geri pavyzdžiai užkrečia ir stiprina
Jei nesate vienišius ir dažnai bendraujate su būriu žmonių, pamatysite, kad po kurio laiko, kai kas iš jūsų aplinkos bus užsikrėtęs jūsų pavyzdžiu ir taip pat mes rūkyti. Jums ši žinia teiks stiprybės ir gerų emocijų. Džiaukitės šių žmonių sprendimu ir būtinai jiems pasakykite, kad jie yra šaunuoliai.

4 - Dilgėlių arbata
Bent kelis kartus per dieną gerkite dilgėlių arbatą be cukraus (galima su medumi). Ši arbata padės valytis jūsų organizmui nuo tabako šiukšlių. Dažniau šlapinsitės, bet kartu jausitės vis geriau ir geriau. Aš asmeniškai dažnai gurkšnojau atvėsusią arbatą dienos menu, o dažną vakarą prieš miegą geriu šiltą, kartais su šaukšteliu medaus.

5 - Pačios sunkiausios pirmos 3 dienos ir naktys
Man asmeniškai pačios sunkiausios buvo pirmos 3 dienos ir naktys. Dienos metu dirbi, dirbi ir šast ateina noras eiti parūkyti. Įprotis. Svarbiausia tada, kaip galima greičiau pamiršti tą norą, pakratyti galvą, pašokinėti, paprašyti Dievulio, kad apsaugotų nuo blogų minčių ir pamatysite po 3-5 s. apie tai jau negalvosite. Vėliau tas įprotis dings. Man dingo po 3 dienų.

Na, o naktimis varčiausi, blaškiausi be galimybės kažką keisti. Kelis kartus tiesiog atsikėlęs pavaikščiojau po tamsų kambarį ir vėl į lovą. Tai turėjau iškentėti. Man naktiniai košmarai baigėsi po 3 naktų.

6 - Būtinas fizinis aktyvumas
Pirmų dienų košmarą raminau vaikščiojimu. Keldavausi anksčiau, nei buvau įpratęs ir eidavau į lauką vaikščioti. Daug vaikščiojau. Valandą rytais ir valandą vakarais. Net kojos ištino, „prisipompavo“  nuo vaikščiojimo. Papildomas fizinis aktyvumas būtinas metus rūkyti.

7 - Svorio didėjimas
Ant savo kailio patyriau, kad metus rūkyti priaugama svorio. Mano pasiekimas per 1 mėn. - 5 kg. Čia dėl to, kad užkandžiavau be perstojo. Užkandžiais ramindavau save ir kamšydavau kylantį norą parūkyti. Po 1 mėn. noras užkandžiauti praėjo.

Aplamai per pirmą mėnesį mano virškinimo sistema žiauriai streikavo. Jausdavausi arba labai išsipūtęs su stovinčiu skrandžiu ir sukietėjusiais viduriais, arba nusilpęs su gurguliuojančiu pilvu ir paleistais viduriais. Po 1 -1,5mėn. reikalai susitvarkė.

8 - Psichinis ir emocinis nestabilumas
Žinote ką reiškia vaikščioti lyg „šlapiu maišu trenktam“? Tai tokia psichiškai ir emociškai nestabilaus žmogaus būsena. Tokia būsena dažnai būna po baliaus „ant pachmielo“, kai truputį padaugini.  Buvote kada nors tokią būseną turėję? Jei taip, tai metus rūkyti dažnai, kone kasdien vaikščiosit „šlapiu maišu trenkti“. Tik laiko klausimas kada tai praeis, o kad praeis, tai faktas.

9 - Laikas
Jei jau pripažinome, kad esame priklausomi nuo rūkymo, tai turime pripažinti ir faktą, kad susitvarkyti su rūkymu tik savo pačių jėgomis bus labai, labai sunku. Reikės didelės kantrybės, valios, draugų nusprendusių kartu mesti rūkyti (ar jau nerūkančių) palaikymo ir laiko.

Tai nėra trumpas procesas. Aš nerūkau jau 3 mėnesius (tai stažas šio įrašo dieną), bet vis dar kartais jaučiuosi lyg būčiau „šlapiu maišu trenktas“. Jausmai, emocijos vis dar šokinėja. Dar pasitaiko, kad nerandu sau vietos.

Vienas pažįstamas sveikindamas mane, kad mečiau rūkyti ramino, sakė, kad jam skirtingai nuo jo pažįstamo, tokią būseną teko tverti ne 2 metus, o tik 6 mėnesius... Uf, tikiuosi, kad man tie „stogo važiavimai“ jau į pabaigą ir gal prasisuksiu su kokiais 4 mėnesiais :).

10 - Padėka Dievui
Šį punktą turėčiau kelti į pirmą vietą, jam ten ir vieta, bet į pabaigą nukėliau dėl to, kad juo noriu vainikuoti visą savo rūkymo metimo planą ir šį įrašą. Be Dievo, pagalbos nebūčiau ištvėręs 3 mėn. Kita vertus su Dievu net ir kentėti nereikėjo - dingo noras, dingo potraukis, nėra gailesčio, kad nerūkau, neerzina, kai kiti šalia rūko ar stovi prisirūkę.

Kas ryta prašau Dievo, kad padėtų šiandien nerūkyti, kad apsaugotų nuo rūkymo, o kas vakarą Jam už tai dėkoju. Darau tai nuoširdžiai ir kas dieną, kai tvirtai nusprendžiau, kad daugiau nenoriu rūkyti.

Linkiu  ir Jums kuo greičiau atsikratyti šio neskanaus ir nesveiko įpročio. Pradėkite tuoj pat. Dabar. Aš palaikau Jus! Pirmyn ir Jums pavyks! Tikiu. Tikėkite ir Jūs.

Patiko įrašas? Prenumeruokite PAVARYK! naujienas
Dalinkitės:  

1 komentaras :

  1. Labai džiaugiuosi už jus.Žaviuosi kai žmonės turi valios.

    AtsakytiPanaikinti