2015-10-01

, ,

Mano skonio reikalas: šokoladas, sviestas, aliejus, rauginti agurkai

Sveiki, šiandien iš savo skonio skynelės traukiu tik maisto produktus. Visi jie savo skoninėmis savybėmis nusipelnė būti paminėti šiame skonio reikalo skyrelyje. Kaip jau rašiau čia guls tik patys pačiausi mano gyvenimo reikalai ir nebūtinai tik maistas, kaip šį kartą - saldus, riebus ir rūgštus. Bus čia visko, na bent jau planuoju vien maistu neapsiriboti. Na, kaip bus - parodys laikas :) , o šiandien yra kaip yra - šiandien valgom!

 Baltasis šokoladas
Dar visai neseniai buvau tikras, kad mėgstu tik juodąjį šokoladą. Taip ir buvo, kol į mano akiratį (skrandį :) nepateko baltasis šokoladas „Kalev“ su pūstais ryžiais ir mėlynėmis. Tai kažkas nerealaus! Dieviškas skonis! Lengvai traškantis tarp dantų ir saldus. Taip, saldus, bet tas saldumas toks mielas, toks subalansuotas, kad atrodo jog jį kūrė ne kažkokie estų konditerijos meistrai, o dieviškos būtybės - angelai nusileidę iš saldumynų rojaus:

Baltasis šokoladas KALEV
Baltojo šokolado plytelės

Šį šokoladą randu Maximoj ir kartais jis būna su didele nuolaida. Būtent per akciją aš jį ir pažinau. Gaudykit ir smaguriaukit! Patikėkite, jis nusipelnė ir Jūsų skonio.

Sviestas
Dažniausiais sviestą naudoju rytiniams sumuštiniams tepti. Kokio tik nesu išbandęs! Net ir tepųjį riebalų mišinį ne kartą esu valgęs, kol supratau, kad tai ne sviestas :). Apie kaime gaminamą naminį nekalbu, nes dabar, bent jau man , tai net ne retenybė, o tik mielas prisiminimas...

Šis saldžios grietinėlės „Dvaro“ sviestas iš visų ragautų man labiausiai primena kaimišką sviestą ar bent jau jam nenusileidžia. Grietinėlės yra ne tik ant jo pakuotės, užrašuose, bet ji juntama ir burnoje godžiai atsikandus sviestu užtepto sumuštinio. Šį sviestą kartais valgau net ir vieną - šmaukštelnu į burną gumulėlį sviesto, baigdamas kramtyti paskutinį pusryčių kąsnį ir einu nuo stalo skaniai čepsėdamas. Niam, niam, kaip skanu:

DVARO sviestas

Aliejus
Vėl sviestas, tik šį kartą savo savito skonio pavidalu kitame maisto produkte - aliejuje. Sviesto skonio „Obelių“ rapsų aliejus - puikus atradimas ir nuo šiol mūsų virtuvėje dažnas svečias. Jis ne tik turi tikrą sviesto skonį, bet pasisavino ar draugiškai pasiskolino :) net ir jo kvapą. Jei primiršote, nekreipėte dėmesio ar tiesiog nežinote kaip kvepia sviestas paprasčiausiai pauostykite šio aliejaus ir sužinosite. Sviestas taip nekvepia sviestu, kaip šis aliejus juo kvepia. Pasistengė lietuvaičiai (šis aliejus gaminamas išpilstomas Lietuvoje), šaunuoliai. Tikiuosi nesuges ir dar ilgai džiugins mano kepinius :). Ypač labai  skanios gaunasi keptos bulvės.  Virtos, žalios ar fri bulvytės keptos keptuvėje ar orkaitėje, o vėliau dar tame pačiame aliejuje-riebaliuke patepliotos ir užsimerkus įdėtos į burną... a-ja-jai, kaip skanu! ...Mmmm, dar dabar tą skonį jaučiu, nes ką tik, ką tik jas taip tepliodamas valgiau.  Pabandykite, o kepimo metu sviestuko kvapą taip pat pajusite - įkaitęs aliejus maloniai kutens Jums nosį:

OBELIŲ aliejus

Rauginti agurkai
Jie mėgstate kietus, girgždančius ir gerą rūgštelę turinčius raugintus agurkus ieškokite šių:

Rauginti agurkai

Šiuos agurkus pagal Maximos užsakymą, kaip parašyta ant etiketės, raugia tūlas ūkininkas Petras Metrikis iš Ringaudų gyvenvietės. Gamina Petras, o prekiauja Maxima, tad tik ten juos tikriausiai ir rasite, na nebent patį Petrą gerai pažįstate ir žinote kur jo bačkos stovi :)

Kol kas, tfu-tfu-tfu, kiek pirkau šiuos agurkus, tiek buvau patenkintas jų skoniu. Laikykitės Petrai, o į savo agurkų fanų sąrašą jau galite drąsiai įrašyti ir mane, mano šeimą, ir ... viliuosi vieną kitą šio įrašo skaitytoją. Jūsų agurkai puikūs ir verti ne vien mano, bet tikiuosi ir didžios daugumos raugintų agurkų mėgėjų liaupsių. To Jums ir linkiu.

O Jums, mielieji, AČIŪ, kad skaitėte, perskaitėte ir aplamai, kad skaitote šias mano šėliones. Gero Jums skonio ir iki kitų pasimatymų. Ate!


Dalinkitės:  

8 komentarai :

  1. Gerai, kad skaičiau šį įrašą tik pavalgius. Kitu atveju tektu eiti į parduotuvę, pirkti ir valgyti bene viską iškart :))) Labai skanus įrašas!

    AtsakytiPanaikinti
  2. nedidelis netikslumas: Obelių aliejus tik pilstomas Lietuvoje, o spaudžiamas įvairiose šalyse - tavo minėtas berods Vokietijoje, paprastas Obelių rapsų aliejus berods Estijoje :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Gerbiamas, Dariau, tikiuosi, kad jūsų subalansuotos ir sveikos mitybos programa nesibaigė, nes skaitant tokius šokolado ir sviesto pilnus tekstus mintys gali kilti įvairios :)
    Perku tik Rokiškio sviestą. Ir tik dėl sentimentų tam kraštui. Aliejus spintelėje lygiai toks pats - sutinku, puikus daiktas kepimui.
    Šokoladas turi vieną labai didelį trūkumą - man praktiškai neįmanoma mėgautis nepiktnaudžiaujant. Visą gyvenimą mokausi pasimėgauti ir pasitenkinti gabalėliu, tačiau netyčia suvalgau visą gabalėlių rinkinį.

    Trakų Maximos privengiu, kažkokia ji man niūroka.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Apie sveiką ir subalansuotą mitybą vis dar tik mąstau, mąstau, ieškau, bandau, neužsikabinu, vėl kažką pabandau, kažko atsisakau, susilaikau. Kažkaip nenoriu drastiškai keisti mitybos įpročių. Dar matyt nelabai tam esu pasiryžęs. Ką tikrai darau tai riboju, mažinu, kontroliuoju tam tikrų produktų vartojimą ir būtinai kas rytą seku savo svorį. Aišku norėtųsi užsikabinti už kokios sveikos mitybos idėjos, bet gal dar ji nepakliuvo į maro akiratį. Nieko viskas su laiku susitvarkys, esu nepagydomas optimistas :) Dabar svarbiausia saikas ir dar kartą saikas. Aišku, kaip ir su šokoladu šniaukšt plytelę, ai dar vieną, ai... nu dar vieną ir taip žiūrėk pusės jau nėra... Būna, bet tada jau ant kitko turiu atstatyti pusiausvyrą - pvz ryte perpus mažesnė porcija pusryčių.

      Panaikinti
  4. Ar tik čia ne tiek gerieji Petro agurkai, tik dabar su Maximos etikete? :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nerijau, tikrai, kad taip. Tikėkimės skonis dėl to nenukentės...

      Panaikinti