2014-06-10

Pažintinės kelionės į Italiją - Klasikinė Italija - įspūdžiai. 1 dalis

Atvirai pasakius net nežinau nuo ko pradėti. Įspūdžiai sugrįžus po kelionės netelpa galvoje. Italija mane nužudė. Žodžiais neįmanoma  perduoti jos grožio, didybės, elegancijos, grakštumo, kvapų, spalvų ir skonio įvairovės. Italiją, kaip sakė kelionės vadovė Akvilė, reikia pajusti širdimi. Man pavyko ir esu laimingas, net ir dabar prisiminimai gniaužia kvapą ir virpina širdį.  Ir tegul už krūmų slepiasi visi kritikai, kuriems Venecijos kanalų kvapas riečia nosį ar turistų spūstyje Romoje numintas batas svarbiau už Mikelandželo kūrybą. Galiu nuraminti, nėra ten nei blogo kvapo, nei spūstys trukdo, nors srautas tikrai milžiniškas.Viskas ten gerai jei širdimi priimsi, jei ne, - tai net ir šventos mišios iš Vatikano Šv. Petro aikštės aukojamos paties popiežiaus nepadės. Pasikartosiu dar kartelį - Italiją priimkit širdimi, ne nosimi, batu ar pinigine...

Štai čia kolektyvas su kuriuo kelionių organizatoriaus "Guliverio kelionės" dėka praleidau 7 nepakartojamas dienas (tiek truko kelionė):

Kartu su lietuvaičiais sugužėjusiais iš įvairių šalies kampelių keliavo ir keli užsieniečiai - du jauni armėnai šiuo metu studijuojantys Lietuvoje. Tad dar ir apie Armėniją žinių pasisėmiau :)

Keliavom patogiu autobusu, o nuobodžiauti neleido dažni ir įdomūs kelionės vadovės Akvilės pasakojimai apie šalių kurias aplankėme (Austrija, Italija) ar tik pravažiavome (Lenkija, Čekija) kultūrą, istoriją, papročius, nūdienos aktualijas:

Pirmyn - atgal autobusu sukorėm apie 5000 km. Autobusas buvo tapęs laikinais namais ant ratų. Jame mes ir užkandžiavom, ir snūduriavom, ir rezgėm naujas pažintis, ir jas "cementavom" :), ir džiaugėmės, ir dalinomės naujais įspūdžiais, ir tiesiog paskendę mintyse svajojom ir grožėjomės praskrendančiais vaizdais:

1 diena - Lenkijos keliai, nakvynė Čekijoje
Pirma kelionės diena praėjo autobuse. Lenkija, Čekija. Anksti ryte pajudėję iš Lietuvos kelis kartus sustoje Lenkijoje - trumpam degalinėse "pas nykštukus" ir ilgesnį kartą kelio užeigoje pietums, vakare 18.30 val. jau buvom Čekijoje ir kraustėmės nakvoti. Pirma nakvynė vieta Brno mieste, viešbutyje Myslivna. Šiame viešbutyje mes praleidom ir paskutinę naktį grįždami atgal į Lietuvą. Viso kelionės metu nakvojom 6 kartus trijuose skirtinguose viešbučiuose:

Du kartus Čekijoje, du kartus Stra miestelyje šalia Venecijos ir du kartus Romoje. Paprastai į viešbučius atvykdavom vėlai vakare apie 22 -23 val. , o rytais apie 7.30 - 8.00 val  jau sėdėdavom prie pusryčių stalo:

2 diena - Austrijos sostinė Viena, Alpės, nakvynė Italijoje
Paliekam Čekiją ir kertam Austriją, o 11.00 val. mes jau Vienoje. Prieš pasileisdami į miestą  išklausom kelionės vadovės instruktažą - ką veiksim, kur būsim, ką matysim, kiek laiko būsim, kaip reikės elgtis pasiklydus ar atsilikus nuo grupės ir taip toliau, ir panašiai. Panašaus pobūdžio instruktažus vadovė dalino visos kelionės metu.

Grüß Gott! - sakome mes Vienai:

Grüß Gott - tai įprastas pasisveikinimas Austrijoje, kur priimta, jog pirmi sveikinasi tie, kas užeina. Pirminė šio pasisveikinimo prasmė - "Telaimina jus Dievas", dabar - "Laba diena".

Kadangi Viena nebuvo pagrindinis mūsų kelionės tikslas, o tik savotiška kultūrinė pakelės stotelė, tai mes joje ilgai ir neužsibuvom, tik 2 val. Aišku per tiek laiko pažinti Vienos neįmanoma, kaip beje ir bet kokio kito miesto, bet imperatoriškos prabangos pajutimui ir objektų numatytų kelionės programoje lankymui laiko pakako.

Truputį nukrypsiu nuo temos ir atkreipsiu dėmesį į smulkmeną, kuri patraukė mano akį ir kuri puikiai iliustruoja austrų gyvenimo kokybę ir padorumo lygį - mini spaudos "kioskeliai" ant stulpų. Meti monetą ir pasiimi leidinį. Niekas nesaugo, niekas nekontroliuoja. Ar įsivaizduojate tai pas mus? Štai taip gyvena austrai.

Po 2 val. mes vėl autobuse. Daugiau laiko grožėtis Viena neturėjome, nes priekyje dar laukė apie 650 km iki kitos mūsų nakvynės vietos, ir jau Italijoje. Tad nenuostabu, kad vėliau, grįžtant į Lietuvą ir mintyse po lentynėles dėliojant kelionės įspūdžius, prisiminimams apie Vieną liko nedaug vietos. Viena pasimiršo, ją tiesiog susprogdino, ištaškė galinga itališka bomba, kuri detonuoti pradėjo jau Alpėse, praėjus tik kelioms valandoms po Vienos.

Nors kelionė per Alpes užtruko, bet laikas prabėgo greitai, nes buvo kuo grožėtis pro langus. Alpės žavėjo, kerėjo, gniaužė kvapą. Vaizdas keitė vaizdą, vos spėjom sukioti galvas iš kairės į dešinę, iš dešinės į kairę, nuo vieno lango prie kito. Net nepastebėjom, kaip autobusą supo, supo, supo ir iš visų pusių apsupo kalnai ir kalneliai. Kuo labiau artėjom prie Italijos, tuo labiau didėjo kalnai ir traukėsi širdis.

Ir štai, dar akimirka ir prieš akis atsivėrė ji - nepakartojama Italija su savo mielais išdykusiais rudastogiais, kvadratukais namukais-grybukais:

Vidų užliejo šiluma ir palaima. Mes Italijoje! Autobuse tuo metu suskambo itališka melodija, o Akvilė pradėjo savo pasakojimą apie šią nepaprasto grožio šalį, jos kultūrą, istoriją...

Užliuliuoti, vaizdų, melodijos ir žodžių nakvynės vietą pasiekėm jau sutemus. Skubėjom miegoti, nes taip norėjosi greičiau sulaukti rytojaus.

3 diena - Florencija, Piza, nakvynė Romoje

Štai nuo čia ir susiduriu su problema, kaip jums pateikti visą tai ką Italijoje pamačiau, patyriau ir užfiksavau per objektyvą. Tiek visko daug savyje prikaupiau, kad tiesiog neįsivaizduoju, kaip šiame formate visą tai sutalpinti. Bet pasistengsiu pateikti, bent jau ryškesnius epizodus, o visą kitą, kaip beje ir tai kas čia jau pateikta, būtinai turite išvysti savo akimis... ir pajusti širdimi.

Florencija (Firenze) - nuostabus renesanso kultūros paminklas. Pradžioje traukiam prie Šventojo Kryžiaus bazilikos pramintos "Italijos šlovių šventove" dėl joje palaidotų daugelio žymių italų, tokių, kaip Mikelandželas, Galilėjas Galilėjus ir kt. Tarp kitko, šioje bazilikoje ilsisi ir mums lietuviams svarbios asmenybės, kunigaikščio Mykolo Kleopo Oginskio palaikai.

Pasirodžius vietinei gidei traukiam į bazilikos vidų:

O čia, bazilikos pašonėje esančio vienuolyno teritorija. Gilumoje  matosi renesanso šedevras Pazzi koplyčia

Toliau per gatves, gatveles traukiam prie Santa Maria del Fiore katedros garsėjančios savo kupolu:

Gausiai dekoruota Santa Maria del Fiore katedra yra aukščiausias miesto pastatas, o jos oranžinėmis čerpėmis dengtas kupolas - vienas žymiausių miesto simbolių:

Kupolas su paskutinio teismo freskomis iš vidaus:

Rojaus vartai - garsios bronzinės krikštyklos durys. 10 reljefų biblinėmis temomis:

Toliau vėl gatvėm, gatvelėm į Sinjorijos aikštę:

Sinjorijos aikštė (Piazza Della Signoria) ir juose esantys rūmai ilgus amžius buvo Florencijos politinio ir visuomeninio gyvenimo centru. Bokšto varpas anais laikais kviesdavo miestiečius į įvairius susirinkimus. Aikštėje stovi garsiosios Mikelandželo statulos "Dovydas" kopija. Originalaus dydžio kopija stovi ten pat kur kadaise stovėjo originalas.

Toliau keliaujam prie Pontė Vekijo tilto:

Pontė Vekijo (Ponte Vecchio), seniausias išlikęs miesto tiltas nusėtas vaizdingomis parduotuvėmis:

Po tilto, gavę laisvo laiko, pasižvalgom po miesto turgų kuriame gausu odos dirbinių:

Įkišam nosį į kelias parduotuves bei užeigas:

Florenciją paliekam 15.00 val. ir judam link Pizos. Laukia garsusis Svyrantis bokštas.

Kaip jums atrodo, ką jie čia daro?

Žinoma, kad ramsto Pizos bokštą:

Paramstėm ir mes :)

Šis kompleksas, kai tik jį pamačiau, ne tai, kad užgniaužė kvapą, tiesiog sustingdė. Suprantu, kad nuotrauka to pojūčio jums neperduos, bet ji man kelia malonius prisiminimus:

Po Pizos...visi keliai veda į Romą :) Viešbutį Romoje pasiekėm prieš vidurnaktį. Įspūdžių kupina diena prabėgo, kaip viena akimirka.

Apie Romą, Vatikaną ir Veneciją skaitykite kitame įraše. Pagarbiai, nuo Italijos atsigauti negalintys Darius ir Edita.

Patiko įrašas? Prenumeruok PAVARYK! naujienas
Dalinkitės:

6 komentarai :

1. Kiek suprantu, tai įspūdžiai jūsų puikus ir kelionė pasiteisino. Pavydu net kažkaip .:) Manau galvosiu ir aš panašią pažintinę kelionę.

2. Geriausia tai vistiek prie pizzos bokšto, visiems iki vieno reikia pameginti palaikyti ta bokšta :D

3. Vau, atrodo įspūdingai! Paskaičiusi ir pažiūrėjusi nuotraukas tikrai pasijaučiau kaip vasarą:)

4. Labai gražios nuotraukos iš kelionės po Italiją. Mes irgi planuojame vykti į Italiją šią vasarą. Mūsų skrydis i milana jau kitą savaitę, tikiuosi neprailgs. Būtinai stengsimės aplankyti ir Jūsų minėtas vietas. Viskas labai gražu.

5. Pasižiūrėjus šias nuotraukas iš Italijos, apima noras ir pačiam ten nuvykti. Įdomu kokia keliones kaina i Italija, keliaujant autobusu? Ir ar nėra per daug varginanti kelionė autobuse?

6. Nežinau kaip kitiems, bet atostogos Italijoje man yra kažkas tai tokio! Artėjant vasaroms, mes su vyru kiekvieną kartą vis stengiamės susiplanuoti atostogas kažkur Ispanijoje, Graikijoje ar kitose kurortinėse vietose, tačiau galų gale visada grįžtame į Italiją. Nenuostabu, kad ir jūsų blogas atrodo taip įspūdingai, o nuotraukos tiesiog kerinčios. Jau sunku sulaukti kada vėl grįšime į taip pamėgtą Romą bei Veneciją. O visiems kitiems keliautojams, linkiu sėkmės ir daugybės įsimintinų įspūdžių Italijoje ;)