2011-02-02

Naujametinė kelionė Praha-Viena-Budapeštas - įspūdžiai sugrįžus. 1 dalis

II dalis po šia nuoroda, III dalis po šia nuoroda

Na štai, po kelionės prabėgo jau mėnuo. Nusėdo emocijos ir susigulėjo įspūdžiai, tad su malonumu dalinuosi.

Kelionė buvo nuostabi. Pagrindinis jos tikslas buvo pamatyti kaip senuosius metus palydi ir naujuosius sutinka trys vidurio Europos sostinės:

Kelionės pradžia. Gruodžio 29 d. 03.30 val. pajudam iš Vilniaus. Visą dieną kelionė per Lenkiją. Autobusas stoja 3 kartus. Pirma nakvynė Lenkijos kurortiniame miestelyje Kudowa-Zdrój:

Viešbutyje išsilaipinam 21.30 val. Lenkijos laiku. Vakarienė kambaryje "iš tašės" ir artimesnė pažintis su kai kuriais kelionės dalyviais :), vėliau naktis ir kietas miegas, dar vėliau gražus rytas su švedišku pusryčių stalu viešbučio kavinėje.

Nuo viešbučio, Čekijos link, pajudam 9.00 val. Tai jau gruodžio 30 d. Ji skirta Prahai. Pasak kelionės vadovės fizine prasme, tai sunkiausia kelionės dalis (neskaitant kelionės Lenkijos keliais), nes po Prahą teks daug vaikštinėti.

12.00 val. išsilaipinam Prahos senamiestyje. Sekasi su oru: šviečia saulė ir spaudžia sveikas 8 laipsnių šaltukas - puikesnių sąlygų žiemos metu grožėtis nepakartojamu ir šventiškai pasipuošusiu Prahos senamiesčiu nebūna:

Vaikščiojimo tempas didelis. Aplankome pagrindines Prahos įžymybes: Šv.Vito katedrą, Karalių rūmus, Karolio tiltą, Astronominį laikrodį rotušės bokšte. Visur didelė masė žmonių ypač Naujųjų metų sutikimui pasipuošusioje rotušės aikštėje. Kunkuliuoja lauko prekyba, mirga girliandos, laisvai liejasi alus ir gera nuotaika:

Nuo 15.00 val. iki 17.00 val. laisvas laikas ir pietūs. Pietaujame seno daugiabučio namo rūsyje įsikūrusiame bare (apie 7 min. kelio nuo senamiesčio rotušės aikštės):

Kažkaip netyčia radome. Panašu, kad į šį barą užsieniečiai retai užsuka - padavėjos nemoka nei angliškai, nei rusiškai. Beja bare nedraudžiama rūkyti - kaip gerai, kad pas mus draudžiama:

Gestų kalba užsisakome maistą. Valgome nacionalinius čekų patiekalus (vietoj mums įprastų bulvių garnyrui lėkštėse kažkokie balti trintos masės paplotėliai panašūs į sojų košę) ir ragaujame vietinį alų:

Būti Čekijoje ir neparagauti vietinio alaus - nusikaltimas! Nusikaltėliais netapome ir gavome sąskaitą:

Dabartiniu dienos kursu čia gaunasi apie 120 lt. Pvz cigaretės Kent 82 kronos ( 11 Lt) ir vynas 160 kronu (22 Lt) buvo ne mūsų. Tai atėmus mes sumokėjom apie 87 Lt. Tiesa, dar 169 kronas kainavęs "antras" "Pečena kachna" taip pat buvo ne mūsų - tai dar minus 23 Lt. Galutiniam variante mūsų sąskaita su sočiais "antraisiais" ir alumi kainavo apie 30 lt žmogui.

17.15 -18.00 val. lauktuvių pirkimas šalia senamiesčio įsikūrusiame prekybos centre (centrą ir prekes kuriais reikia pirkti parodo kelionės vadovė).

18.30 val. paliekam Prahą ir judam link antros nakvynės vietos - Brno miesto. 21.00 val. žengiam pro 3 žvaigždučių "Myslivna" viešbučio duris:

Vakarienė (kambaryje "iš tašės") , nakvynė ir pusryčiai prie padengtų viešbučio salėje stalų.

Gruodžio 31 d. Iš "Myslivna" viešbučio išvažiuojame 9.00 val. ryto. Netrukus kertame Čekijos-Austrijos sieną ir autobuse iš kart užgroja Štrauso Vienos valsas... Nepakartojamas jausmas, net šiurpuliai per nugarą nubėgo...

Tarpsienio teritorijoje veikia dar nuo sovietinių laikų išlikusi "Duty free" parduotuvė. Išlipam apsipirkti.

12.00 val. jau sukiojomės Vienos senamiestyje:

Visu grožiu Vienos senamiestis sužibs tik sutemus ir tik tada iškils nepakartojama jo šventinė atmosfera. Na, o rytinėse senamiesčio gatvėse ir aikštėse verda Naujųjų metų sutikimui skirti darbai: konstruojamos įvairių dydžių scenos, montuojami lauko ekranai ir prekybiniai paviljonai. Po kelių valandų kai kuriose gatvėse jau skambės muzika ir suksis poros:

Kelionės vadovė veda prie Šv. Stepono katedros, prie Vienos operos teatro, prie Hofburgų rūmų, prie Meno ir Gamtos istorijos muziejų, prie paminklo Mocartui ir Getei:

15.00-17.00 val. laisvas laikas. Darai ką nori, eini kur nori. Visų pirma užėjęs alkis veda į piceriją:

Picerijoje žmonių daug, italai padavėjai vos spėja suktis, bet, nepaisant žiauraus užimtumo, gerai nusiteikę. Aš valgau picą (7 EUR) , žmona lazaniją (5.80 EUR). Skanu:

II dalis po šia nuoroda, III dalis po šia nuoroda

Picos skonis visai kitoks nei mūsų picerijose. Picoje praktiškai nėra prieskonių. Visą skonį suteikia natūralūs produktai: pievagrybiai, sūris, kumpis, pipirai ir smulkintos žolelės. Jokių prieskonių mišinių. Tomato padažas šalia picos ir tas natūralus - trinti pomidorai.

Pavalgę einam pasivaikščioti po sausakimšas senamiesčio gatves ir gatveles. Temsta ir tuo pačiu žiebiasi šventiniai papuošimai:

Prasideda linksmybės: muzika, šokiai ir lauko prekyba:

Prieš akis iškyla visai kita Vienos sostinė - inteligentiškai linksma. Nepaisant didelio žmonių srauto - betvarkės nėra:

Nesimato girtų ar agresyviai nusiteikusių veidų. Žmonės geranoriški ir išlaikyti. Dabar suprantu, kodėl būtent Vienoje gimė didingi Mocarto ir Bethoveno kūriniai.

17.30 val paliekam Vieną ir judam link Vengrijos sostinės Budapešto. Iki Naujųjų metų sutikimo lieka visai nedaug laiko...

Pratęsimą apie Naujųjų metų sutikimą Budapešte, apie patį Budapeštą, apie įspūdingą Budapešto zoologijos sodą bei apie vengrų "svetingumą" skaitykite kitame įraše.

Dalinkitės:

11 komentarų :

1. Vienoje ties tais raudonais kabančiais burbulais buvot per 100m nuo geriausios pasaulio vietos kokteiliams - Kix-bar :)

2. Knedlikai, knedlikai, tie balti čekų lėkštėse - klasiką reikia skaityti(Šveikas)...

3. Tai, kad skaičiau tą Šveiką prieš "n" metų, dar mokykloj, turbūt tada knedlikai pro vieną ausį įėjo, pro kitą išėjo... :)

4. Anonimiškasvasario 16, 2011

Teko važiuoti šiuo maršrutu prieš kelis metus, priminėt. Ačiū :). Viena taip ir liko mano didžiąja meile :). Užsukit dar į Alpes.
    Beje, dar rekomenduočiau klasikinės Italijos maršrutą. Pernai su žmona važiavom, net pats nustebau - man patiko. Nors buvau nusiteikęs skeptiškai (juolab, planavom ne Italijon važiuoti, bet nesusirinko grupė, tai pasirinkome Italiją).

5. Dariau, kodel nepasemei i kelione manes
    Gin

6. Pirmoj fotkėj toks laimingas atrodai :)...

7. Evaldai, tai, kad toks ir buvau :) nes buvo nuostabi kelionė ir puikus kolektyvas.

8. Labai ir labai puiki kelionė, aš neseniai buvau Vienoje, taip sakant, tai romantika :)

9. Anonimiškasliepos 01, 2011

Labai idomus pasakojimas:) sui kokia kelioniu agentura vaziavot?

10. Kelionės organizatorius buvo "Guliverio kelionės"