2009-10-16

,

Rūkymas. Kaip neužsikabinti?

Photobucket

Šalia įrašo apie rūkymą radau aštuntoko komentarą:
As esu astuntokas..zinau kad rukimas labai kenkia, ir visai nenoriu rukyti, bet draugai as noriu buti pries juos madyngas, kitaip as busiu niekas..o gal 3 cigaretes i diena nieko tokio?ir tai kokias 4,5 dienas tik rukau po 2,3 cigaretes.bet as manau, kad teks man nerukyti labai bijau pavojyngu ligu..padekit pasakykit ka man daryti?
Kiekvienas rūkalius skaitantis šį įrašą kažkada pradėjo rūkyti. Sutikit, niekas negimė su cigarete burnoje :)

Kas pradėjo ankščiau - kas vėliau, kas vienokių aplinkybių genamas - kas kitokių. Kaip ten bebuvo, bet rūkymo pradžia pas visus rūkalius buvo tik dėl mados, blatnumo, kietumo ar chebros. Aš klystu? Beja, pradėję rūkyti dėl kitų priežasčių parašykit komentaruose, bus įdomu išgirsti jūsų istorijas.

Kiek leidžia prisiminti mano gyvenimas - prieš 25, 15, 10 ar 5 metus, dažniausiai girdimas atsakymas į klausimą "dėl ko pradėjai rūkyti?" buvo "dėl mados" arba "draugai rūkė ir aš pradėjau".

Kaip suvaldyti šiuos rūkymo pradžios slibinus? Ką patarti viršuje esančio komentaro autoriui? Nebūk madingas, blatnas, kietas? Susirask kitus, nerūkančius draugus? O kas jeigu tie draugai po pusmečio pradės traukti dūmą?

Pats su pertraukom rūkau nuo 16 metų (nuo 1986 m.). Prisimenu pirmąjį kartą. Paskambino į duris geriausias draugas ir pakvietė į laiptinę pašnekėt. Dažnai taip būdavo. Šį kartą bešnekant parodė į užpakalinėj kelnių kišenėj pūpsantį daiktą. Ten buvo cigarečių pakelis. Pasijaučiau nejaukiai, bet... geriausias draugas tuo metu buvo aukščiau visko - net virš cigarečių pakelio.

Jeigu rūko geriausias draugas, kodėl nepabandžius ir man? Prisimenu, jo net neklausiau kaip jis pradėjo?

Pirmas kartas buvo neskanus. Vėlesni taip pat. Kartais net galva svaigdavo, parūkius reikdavo pagulėt. Rūkymas tapo pramoga. Kartą, vėliau porą kartų, per dieną eidavom į netoliese esantį miškelį surūkyt po cigaretę. Kartu imdavom juodos duonos su česnaku. Parūkę, užsikąsdami duona, kramtydavom česnaką. Kartais česnaku įtrindavom dantis. Čia tam, kad tėvai nesuuostų.

Vėliau studentavimas, sovietų armija... ir rūkymas tapo kūnu...

Po šiai dienai negaliu atsikratyti šio žalingo įpročio, nors bandžiau jau ne kartą.

OK, grįžkim prie aštuntoko, grįžkim prie rūkymo pradžios. Padėkim jaunuoliui neužsikabinti už žalingo įpročio.

Aš, deja, nieko doro patarti negaliu, kadangi, kaip matėte, nepradėti rūkyti patirties neturiu. O gal kas iš skaitančių šį įrašą tokią patirtį turi? Jeigu taip, būkite malonūs, papasakokite savo nerūkymo istoriją mums visiems, gal ji ims ir išgelbės ne vieno "aštuntoko" sveikatą...

Foto šaltinis: sxc.hu

 PAVARYK! Naujienos RSS / Podcast
Dalinkitės:  

10 komentarų :

  1. Blogiausia ir yra, kad jaunimėlis netinkamai mąsto. Kišdamas į burną cigaretę nebūsi nei blatnas, nei madingas ir net nebūsi kietas. Greičiau atvirkščiai - būsi niekuo n e i š s i s k i r i a n t i s, o tiesiog eilinis pypkorius. Štai jeigu būtum vienintelis nerūkantis draugų rate, tada save galėtum pavadinti kietu tiesiogine to žodžio prasme. Neturėtum galvoti, ką apie tave mano kiti, nes tu ir taip būtum kietas.
    Aš nepradėjau rūkyti, nes niekada nekilo mintis, kad pradėjęs rūkyti, tapsiu "kietu". Norėdamas būti stipriu ir tvirtu, nutariau treniruotis su štanga. Bet gali būti kietas ir daugelyje kitų sričių. Tereikia gerai pagalvoti, ko sieki gyvenime. Jei sieki surūkyti kuo daugiau cigarečių, tavo valia. Bet ar tau ir tavo kūnui tai naudinga?

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškasspalio 17, 2009

    Aš kaip bendraamžė patarčiau daug daug pasiskaityti apie rūkymo sukeliamas ligas ir rūkimo žalą.Manau tikrai tada nesinorės būti tokiu jau ''Kietu'' prieš draugus, atvirkščiai, nerūkydamas jausies kiečiausias iš visų.:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Niekuo negalima padėti tam jaunuoliui. Jis jau pasirinko - būti madingu. Ar kokie nors patarimai pakeis jo nuomonę?! :D

    AtsakytiPanaikinti
  4. Kaip nepradeti nerukyti nezinau, pats pradejau butent del panasiu priezasciu. Rukiau 10 metu ir kuo toliau tuo daugiau. Pats maciau ir suvokiau savo problema.
    Daug kartu bandziau mest visokiausiai budais. Bet galutinai sio sudino iprocio atsikraciau PERSKAITES Aleno Karo "Lengvas budas mesti rukyti". Po kiek laiko ta pati padare ir mano drauge (jau zmona:D). Nerukom jau daugiau nei du metus, visiskai netraukia prie to grizti, i rukancius ziuriu su gailesciu ir uzuojauta. Ir vadinu paskutiniais avigalviais kai anie atsisako perskaityti ta knyga.

    http://eugenijus.eu/2009/03/rukaliaus-istorija/

    Pacios "istorijos" galit neskaityti, tiesiog apacioje yra linkas i audio knyga rusu kalba, butent tos audio knygos as atsikraciau rukymo. Kas suprantat rusiskai ir norit mest rukyt butinai paklausykit (trukme 5h) - pasidarykit didziausia paslauga sau ir savo artimiesiems.

    Knygoje nera jokiu gasdinimu ar grasinimu rukymu, tiesiog padeda pazvelgti i sia problema kitu kampu.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Anonimiškasspalio 22, 2009

    as taip pat astuntoke, nerukau..
    siulyciau mesti rukyti..
    o jei draugai klaus " kas Tau pasidare?" tiesiog atsakyk: "O kam man to reikia?"

    AtsakytiPanaikinti
  6. Anonimiškasgruodžio 13, 2009

    Rukiau nuo 9klases ,db esu 12ktoje.siais metais nusprendiau tik mesti,nes supratau kad rukymas dziaugsmo nesuteikia.Istiesu mesti yra labai sunku,turi tureti stipria motyvacija tam..pvz mano istorijoje as sau prisiekiau ,kad sportuosiu,begsiu krosa pora kart i sav.savaite.Jau pirma savaite sportuodamas jauti kad nesinori rukyt..nes 3km nubegus abejoju ar kam noresis uzrukyt,..taip mano motyvacija buvo sportas,jei jos nebutu as nemesciau niekad...nes tu gali noreti ,galvoti apie metima,bet turi apsispresti del ko tai darai ir tt..Gyvenim e prioritetus susidelioti ..

    AtsakytiPanaikinti
  7. Anonimiškaskovo 10, 2011

    As tai pradejau rukyt savo noru ir ne del kietumo ir ne del blatnumo... Man paprasciau labai patiko ispuciamas dumas,zaidimas su juo. Taip ir uzsikabinau. Dar labai patiko galvos sukimasis traukiant i plaucius :D

    Zjbs zmones rukykit i sveikata :D

    P.S man dar tik 12m.
    Tai reiskia kad as isvis kietas?Nu taip iseina pagal jusu pasakojima.Bet as ir nenoriu mest.Man tai patiko is pirmo karto dumeli traukiant ;D 14 kokiu reiks baigt...

    AtsakytiPanaikinti
  8. Anonimiškasliepos 31, 2011

    Na o as pradejau rukyti nes ir mano seimoje rukoma, tiesiog norejosi pabandyt, o dbar is to nebeislyti o man tik dar 16 ...

    AtsakytiPanaikinti
  9. http://www.facilitas.net/lt/metimas-rukyti/?gclid=COe8ia7pvKoCFZQm3wodY1mF5w

    gal kam sis budas padejo?

    AtsakytiPanaikinti
  10. Anonimiškasspalio 28, 2011

    Mane rukymas veza. Susinervini, bijai egzamino, nori verkt - surukai. iskart prasvieseja aplinkui, palengveja, nuotaika pagereja , pvz as pradedu rasinet savo draugam kaip as juos myliu ir sypsotis zmonem. Rukai, prisijungi prie rukanciu kompanijos - susipazisti su zmonem, kazkaip vienija. Neketinu mesti!

    AtsakytiPanaikinti