2007-08-05

Poilsis prie jūros. Įspūdžiai sugrįžus

Po dviejų metų pertraukos vėl patraukėm į pajūrį. Prieš išvažiuojant ilgai sėdėjom prie "kompo" ieškodami viečiukės kur galėtume apsistoti. Prieš du metus kone kiekvieną vasarą vis traukdavom į Palangą, todėl šį kartą norėjosi išmauti kur nors kitur. Du vakarus praleidom naršydami po internetą ieškodami vietos. Pasiūlymų daug, bet išsirinkti iš jų mums tinkamo nesugebėjome. Kažkokia vidinė baimė, kad nuvykus į naują vietą galės nepatikti, privertė mus vėl sugrįžti į Palangą. Ir kaip vėliau įsitikinome buvome teisūs savo sprendimu.
Palanga eilinį kartą mūsų neapvylė. Per du metus ji dar labiau pagražėjo. Pasidarė dar labiau jaukesnė ir mielesnė. Apsistojome J.Šliupo gatvėje šalia botanikos parko privačiame name. Už keturvietį kambarį kuriame buvo šaldytuvas ir "kriauklė" su vandeniu sumokėjome 110 Lt už "naktį". Dušas, tualetas ir virtuvė bendri. Aplamai poilsiaudami su visom kelionės, maisto ir kitom išlaidom per keturias paras išleidom 1000 Lt "ant keturių" (2 suaugę ir 2 vaikai).
Kadangi oras buvo ne koks šiek tiek pasivažinėjom. Buvom nuvarę į Šventąją. Vaizdelis Brrrr... paplūdimys purvinas, gatvėse pilną girtų, namai sovietiniai apleisti monstrai, pačios gatvės, šaligatviai ir keliai išdaužyti, nuvalkioti. Šalia miestelio vyksta kažkokios statybos - pristatyta dar daugiau nykiai atrodančių daugiaaukščių dėžučių. Žodžiu pakraupome.

Grįždami iš Šventosios užsukome į šalia Palangos esantį Juozo alaus miestelį( 5 km nuo Palangos). Jėga! Teko ten būti prieš kokius 8-10 metų. Vaizdelis pasikeitęs neatpažįstamai. Išbujojo visas miestas. Vaikų žaidimo aikštelės, suvenyrų alėja, paukščių paroda, skulptūrų parkas, daug užstalių. Skanus maistas, ypač užkandžiai prie alaus kuris gaminamas vietoj ir yra tikrai skanus ir nebrangus: 0,3 - 3 Lt, 0,5 - 4 Lt. Žodžiu.. cool!

Kitą dieną nuvarėm į Karklę. 15 km nuo Palangos į Klaipėdos pusę. Kokį gražų gamtos kampelį pamatėme! Fantastika! Panašų jausmą žvelgdamas nuo didelio skardžio viršūnės į jūrą (24 m virš jūros) buvau pajutęs stovėdamas ant Juodosios jūros šlaitų Kryme. Labai panašus vaizdas. Norint "pamatyti" jūrą, pagauti jos "kaifą", reikia žiūrėti į ją iš viršaus. Tik tada gali pamatyti jos galybę ir grožį. Karklė su ramia, kaimiška aplinka ir unikaliai gražia gamta paliko mums didelį įspūdį. Galima ten apsistoti kempinge kuris yra visai šalia jūros ir ramaus, gražaus paplūdimio. Galima išsinuomoti nedidukus medinius namukus ar apsistoti pavienėse privačiose sodybose. Kitais metais Karklę būtinai aplankysime dar kartą. Kam patinka kolekcionuoti gražius akmenukus Karklės paplūdimyje jų galybė! Žmona su dukra prisirinko jų pilną kibiriuką, papuoš jais kaktusų vazonėlius.

Labai patiko vėjuotą dieną pasivaikščioti Palangos paplūdimiu. Bangos didžiulės, bet vanduo šiltas. Ėjome brisdami vandeniu link Klaipėdos. Gal kokius 4 km nukulniavome. Užsukome į kopas. Vaikai pastatė pilį iš smėlio. Grįžome pajūriu atgal. Kiek ėjome visur tvarka. Neveltui paplūdimyje plevėsuoja mėlyna vėliava. Šios spalvos vėliava tai tarptautinis simbolis suteikiamas ypatingai švariems ir prižiūrimiems paplūdimiams.

Botanikos parkas su tvenkiniais ir juose plaukiojančiais paukščiais, su gražiai pakirpta žolyte, prižiūrėtais augalais ir gėlynais atrodo, kad kuo toliau tuo labiau gražėja.
Basanavičiaus gatvė pasikeitusi - nukirsti medžiai, išgrįsti šaligatviai spalvotomis trinkelėmis, sutvarkyti chaotiškai išsimėtę "kioskeliai" parduodantys žuvį, suvenyrus ir kitus daikčiukus jie visi "sukomponuoti" taip, kad netrukdytu. Labai daug atrakcionų, karuselių vaikams. Muzika taip garsiai jau neplyšauja. Erdvė iškirtus medžius pasidarė atviresnė, gal dėl to "popso" ir "vestuvių" "Aliukams" pasidarė nejauku "bliauti".

Į Basanavičiaus gatvę buvom užsukę tik į atrakcionus, nes turim du vaikučius kuriems reikia šios atrakcijos kaip medaus. Tiesa Vytauto gatvėje taip pat yra atrakcionų parkelis. Mažesnis nei Basanavičiaus gatvėje, bet ir pigesnis.

4D kinas rodomas Basanavičiaus gatvėj - įdomus, efektingas, bet atrodo ne iki galo išspręstas projektas. Vaizdas geras, atrodo, kad esi apsuptas veiksmo, bet trūksta techninio suderinamumo: vaizdas, garsas + išoriniai efektai(pučiamas oras, purškiamas vanduo ir t.t.) kartais vėluoja vaizdą lydintys efektai. Bet tai gal būt tik mano kaip profesionalo pastebėjimai kurie kitiems nėra juntami. Kaip ten bebūtų visiems mylintiems kiną rekomenduoju apsilankyti 4D kine ir pajusti, išbandyti kitą kino pojūtį. Jis tikrai to vertas. Aš manau, kad tai viso kino ateitis.

Na turbūt užteks, nors tikrai ne viską išrašiau. Pabaigai pridedu gabaliuką filmuotos medžiagos iš mūsų poilsio Palangoje 2004 m. Nerekomenduoju primygtinai Palangos, bet siūlau. Kiekvienas poilsį suprantą savaip. Svarbiausia ne kur, už kiek, su kuo, - o kaip! Svarbiausia turėti fantazijos, o ne pinigų.
Kaip Ostapas Benderis sakė - "Kisa, kam tau pinigai jeigu tu fantazijos neturi". Taip ir su poilsiu - svarbiausia turėti fantazijos ir gerą poilsį prie jūros Lietuvoje galima bus apturėti ir su 1000 Lt keturiems...